Thursday 12 March 2020

Pemutih ketiak paling berkesan


Masalah bawah ketiak yang hitam dan berkerak memang tidak menyenangkan biarpun ia tidak dilihat orang lain. Warna kulit ketiak seharusnya sama seperti warna kulit di bahagian tubuh lain. Masalah ini boleh diatasi menggunakan tawas.
 
Kulit bawah ketiak hitam biasanya disebabkan oleh kesan bakteria Corynebacterium minutissimum. 

Bakteri ini biasanya banyak timbul jika dalam keadaan berpeluh, keadaan yang lembab, kurang menjaga kebersihan tubuh, atau menderita penyakit tertentu seperti diabetes dan kegemukan.

Antara cara untuk mengatasi masalah ketiak hitam ialah dengan menggunakan batu tawas. Ia berfungsi sebagai pemutih ketiak dan menghilangkan warna hitam secara selamat.
 
Tawas mampu memutihkan dan menghilangkan bau ketiak yang tidak diingini. Untuk menghilangkan kesan hitam, penggunaan perlu berterusan atau konsisten. Ia bahan semula jadi yang mengambil masa lama untuk nampak kesannya. 
 
Memandangkan ia tiga dalam satu iaitu menghilangkan bau ketiak dan memutihkan ketiak serta menghilangkan bulu ketiak, rasanya tidak sukar untuk menggunakan tawas secara berterusan.

Tawas dapat mengelak ketiak menjadi hitam kerana ia antibakteria yang menghalang pembiakan bateria. Selain menghalang ketiak menjadi hitam, ia juga menghilangkan bau ketiak yang tidak menyenangkan.

 CARA PENGGUNAAN TAWAS:
Basahkan ketiak atau bahagian yang ingin 'dirawat'.
- Sapu atau sentuhkan batu tawas di bahagian berkenaan.
- Biarkan kering dengan sendiri tanpa dilap.  

Dapatkan tawas secara dalam talian.
Mudah cepat murah.
Klik pautan di bawah.

1 kg tawas ketul - https://shope.ee/3L1reLL9hM 
1 kg tawas hancur - https://shope.ee/6fHzfY8JPi 
1 kg tawas serbuk kasar - https://shope.ee/2q5XEWGgn2 
1 kg tawas serbuk halus - https://shope.ee/B4pskwQEs 
5 kg tawas serbuk kasar - https://shope.ee/20WU4FzPVM

No comments:

Post a Comment